Tilaus- ja toimitussehdot


Sisällysluettelo

1. Tilaaminen verkkokaupasta

2. Maksuehdot ja toimitustavat

3. Toimitusaika

4. Palautusoikeus

5. Takuu

6. Tietojen oikeellisuus

7. Vastuuvapauslauseke

8. Force Majeure


1. Tilaaminen verkkokaupasta

Huomioithan seuraavat asiat tilatessasi eego.fi verkkokaupasta

  1. Lähetyskustannukset muodostuvat lähetyksen painon ja koon mukaan. Matkahuollon hinnasto eri lähetystavoilla löytyy osoitteesta: https://www.matkahuolto.fi/paketit
  2. Toimitusaika on Eegon varastolta noin 3-5 arkipäivää ja Kiinan varastolta 8-12 viikkoa.
  3. Tuotteilla on ilmainen 14 vrk palautusoikeus ja jopa 12kk takuu.

– Eego verkkokaupan hinnat sisältävät alv:n 24%, ja tämä on myös mainittu hinnan yhteydessä tuotesivulla.

Tuotteiden tilaaminen ei vaadi erillistä rekisteröitymistä palveluun. Asiakas voi tehdä ostoksia sivuilla lisäämällä tuotteita ostoskoriin ”Lisää ostoskoriin”-painikkeen avulla. Maksu tapahtuu kassalla, jonne siirrytään ”Ostoskori” -painikkeen avulla.

Asiakas vastaa tilauksen yhteydessä antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Tilauksen yhteydessä asiakkaan on ilmoitettava vähintään etunimi, sukunimi, katuosoite, postitoimipaikka ja sähköpostiosoite. Maksutapana laskua käytettäessä asiakkaan tulee myös syöttää henkilötunnus tai Y-tunnus sille varattuun paikkaan. Jos asiakas on alle 18-vuotias, hänen tulee pyytää holhoojansa suostumus tuotteiden tilaamiseen. Tällöin tilauslomakkeessa tulee ilmoittaa holhoojan nimen lisäksi myös hänen sähköpostiosoitteensa. Kaupanteon yhteydessä saatavat asiakastiedot ovat ehdottoman luottamuksellisia eikä niitä luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille.

 


2. Maksuehdot ja toimitustavat 

Maksutapoja on useita. Tilauksia ei käsitellä ennen maksun rekisteröitymistä pl. laskulla maksettaessa.

Verkkopankit:
Verkkopankki -maksutapaa voi käyttää, mikäli asiakkaalla on tili ko. pankissa ja tiliin verkkopankkitunnukset. Verkkopankeista valittavissa ovat:
Aktia
Handelsbanken
Nordea
Osuuspankki
Sampopankki
S-Pankki

Maksupalvelun tarjoaja Checkout OY

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut..

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

GSM-maksaminen

Kännykkämaksamista käyttävältä asiakkaalta tuotteen summa peritään puhelinlaskussa, ja puhelinoperaattori tai muu palveluntarjoaja tilittää maksun verkkokauppiaan Checkout-tilille. Maksaminen tapahtuu soittamalla tiettyyn maksunumeroon.

Asiakas voi ostaa kännykkämaksulla yhdellä ostotapahtumalla korkeintaan 43,62 euron suuruisella summalla. Puhelinlaskulla asiakkaan maksutapahtumaan lisätään operaattorin kustannukset. Enimmillään asiakas voi ostaa gsm-maksuvaihtoehdolla kuukauden aikana korkeintaan n. 100 euron edestä. Ostoksia voi tehdä kännykkämaksamisella maksimissaan kaksi kappaletta päivässä. Palvelun tarjoaa Ainapay Oy.

Ennakkotilisiirto

Ennakkotilisiirtoa käyttävä asiakas saa itselleen tulostettavaksi tilisiirtolomakkeen, jonka hän voi käydä maksamassa perinteiseen tapaan vaikkapa pankissa. Ennakkotilisiirtoa käytettäessä maksu näkyy kauppiaan järjestelmässä keskeneräisenä, kunnes asiakas on maksanut tilisiirtolomakkeen tietojen mukaisesti.

Neocard

Neocard 2.0 on kaupunkilaisen etukortti, joka tarjoaa vaihtelevia etuja useissa verkkokaupoissa, vaatekaupoissa ja kahviloissa. Neocardiin voidaan aktivoida maksuominaisuus, jolloin maksukortilla tehdyt ostokset laskutetaan kuukausittain sähköpostitse. Etukortti sisältää myös korottoman 250 euron luoton. Maksuajalta ei peritä korkoa eikä muita lisäkuluja.

Everyday – joustavasti kerralla tai kk-erissä

Ostaessasi Everyday:llä saat käyttöösi vähintään 300€:n jatkuvan luoton verkko-ostosten tekemiseen. Sopimus on voimassa toistaiseksi. Voit maksaa halutessasi ostoksen laskulla kerralla, jolloin saat keskimäärin 45 vuorokautta maksuaikaa ostoksellesi tai voit maksaa kätevästi luotolla kuukausierissä.

Maksutavat:
Kertasuorituksena
– Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, todellinen vuosikorko tällöin on 0 %.
– Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa.

Kuukausierissä
– Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€.
– Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %.
– Tyypillisen 500€:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52 %.

Everyday:llä voi maksaa täysi-ikäinen hyvin raha-asiansa hoitava Suomen kansalainen. Sopimuksen allekirjoitus tapahtuu omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.
Everyday tarkistaa maksajan henkilöluottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:stä sekä henkilötiedot väestötietojärjestelmästä. 18–20-vuotiaat uudet asiakkaat voivat ostaa enintään 300 €:lla ja yli 21-vuotiaille uusille asiakkaille rahoitusta myönnetään enintään 1000 €. Asiakkuuden kehittyessä yli 21-vuotiaat voivat hakea rahoitusta enintään 2000 € ostoksiin.

Lisätietoja: http://www.everyday.fi/

Jousto

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.

Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

Collector Lasku ja Osamaksu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Credit AB:n kanssa.

Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, niin hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 2000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 48 kk. Nimellinen vuosikorko on 19,2 %.

Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan. Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 1,60 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!

SveaWebPay Lasku ja Osamaksu

SveaWebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Kun asiakas valitsee vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” luottotiedot tarkistetaan henkilötunnusta vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Asiakkaalla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löytyy tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voi tehdä ostoksia tiliin Svean sopimusasiakkailta. Asiakas voi tehdä lisäostoksia aina, kun hänellä on luottorajaa jäljellä ja hän on maksanut ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Tililuoton voi maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli asiakas haluaa hyödyntää tiliään sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luoton maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee asiakkaan nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli maksuaikaa halutaan pidentää, voidaan pienentää kuukausittaista lyhennyserää.

SveaWebpay tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun asiakas hyväksyy luotonmyöntökriteerit ja täyttää henkilötunnuksensa kassalla. Hän saa kotiinsa osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla asiakas saa myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka hän allekirjoituksellaan hyväksyy.

Luottoajan asiakas voi valita itselleen parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että asiakas maksaa vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voidaan maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä Svea ole saanut yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saa asiakaspalvelustamme. Lukekaa tarkemmat ehdot tästä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saa kuluttajaviraston sivuilta tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydätte www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta. Luottoon liittyen voi aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi

Yhteystiedot:
Svea WebPay/ Svea Ekonomi Ab, filial i Finland Atomitie 2 C
00370 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi www.sveawebpay.fi


3. Toimitusaika

Valmistajamme varastolta: 
Kun maksusuoritus on rekisteröity, tilauksen käsittely käynnistyy. Tilauksen käsittelyaika on tavallisesti 1-4 vuorokautta. Toimitusaika ennakkotilausostoissa on noin 8-12 viikkoa. Myös sama toimitusaika on tuotteelle, jos sitä ei ole saatavilla suomen varastosta. Suuremmat paketit toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan postitoimipaikkaan. Pienemmät paketit toimitetaan suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Eego ei vastaa kolmansien osapuolien aiheuttamista toimitushäiriöistä tai viivästyksistä (esim. posti, tavarankuljettajien kuten Finnairin tai SAS:n lakko tms.)


Suomen varastolta: 
Tilaukset käsitellään seuraavana arkipäivänä tilauksesta ja lähetetään Postin tai Matkahuollon toimitustapaa käyttäen asiakkaan valinnasta riippuen. Postin toimitustavalla kirjeet (alle 3cm) toimitetaan asiakkaan postilaatikkoon ja sitä isommat lähetykset Economy 16 toimitustavalla, jolloin ne on noudettavissa Postin toimipisteestä erillisellä saapumisilmoituksella. Matkahuollon toimitustavalla lähetys on noudettavissa 48 tunnin sisällä asiakkaan toimitusosoitetta lähinnä olevasta Matkahuollon toimipisteestä (esim. Siwa, Valintatalo tai linja-autoasema). Alle 10kg lähetykset toimitetaan ”Matkahuolto Lähellä” -toimitustavalla ja sitä isommat paketit normaalina Bussirahtina.


4. Palautusoikeus

Kaikilla Eegon verkkokaupan tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus alkaen tuotteen lunastuspäivästä. Palautettavan tuotteen on oltava ehjä, pakkauksen sekä tuotteen on oltava myyntikuntoisia ja mukana on toimitettava sama sisältö alkuperäispakkauksessa.

Ilmoittaminen takuuasioista ja palautuksista tehdään aina etukäteen sähköpostitse. Jokainen tuotepalautus tulee paketoida huolellisesti. Paketoidessa tulee käyttää herkimpien komponenttien vaativaa suojausta. Edellytämme myös, että kaikki tuotteen mukana tullut materiaali palautetaan samassa paketissa alkuperäiskuntoisina. Pakettiin tulee myös liittää asiakkaan henkilötiedot ja tilinumero.Tarkemmat ohjeet asiakaspalautuksiin antaa asiakaspalvelumme asiakaspalvelu@eego.fi

Olethan aina yhteydessä asiakaspalveluun ennen kuin palautat tuotteen. Eego ei vastaa ilman yhteydenottoa tai ohjeiden vastaisesti tehdystä palautuksesta ja pidättää oikeuden periä virheellisestä palautuksesta käsittelykulun. Eego tai sen yhteistyökumppanit eivät koskaan lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.

Pääsääntöisesti asiakas voi käyttää Eegon Matkahuollon kanssa tekemää asiakaspalautussopimusta, jolloin Matkahuolto perii palautuslähetysten postikulut suoraan Eegolta.

Eegolta tilattujen tuotteiden osalta, jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


5. Takuu

Mikäli tuote vioittuu takuuaikana, asiakkaalla on mahdollisuus toimittaa se Eegolle korjausta tai vaihtoa varten. Palautusta ennen tulee aina olla yhteydessä osoitteeseen asiakaspalvelu@eego.fi. Takuuaika on ilmoitettu aina erikseen tuoteselosteessa. Takuuvaihto tapahtuu Eegon ja Matkahuollon välisen asiakaspalvelusopimuksen välityksellä ja vaihtoprosessissa kestää normaalisti 3-4 viikkoa. Asiakkaan tulee tarkistaa huolellisesti tuotteen kunto ennen takuupalautusta. Kaikki takuupalautukset testataan Eegon toimesta ennen tehtaalle lähettämistä ja Eego pidättää oikeuden periä virheellisestä vikakuvauksesta johtuvasta palautuksesta 60€ suuruisen vianetsintäpalkkion.

Tuotetta tulee aina käyttää valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Jos tuotteen vioittumisen tai rikkoutumisen aiheuttaa tapaturma, tuotteen vääränlainen käyttö tai muu asiakkaan tai hänen läheisensä toiminta, takuu ei sido Eegoa. Sähkökatkojen aiheuttamat vahingot, ukkosvauriot, välilliset vahingot, tuotteiden väärinkäyttö tai muu ohjeiden laiminlyönti, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattunneet asennusvirheet tai fyysiset tuotteen rikkoutumiset eivät ole takuun perusteella korvattavia vahinkoja. Erilaisten komponenttien suorituskykyä nostavien lisävarusteiden tai ohjelmien käyttö aiheuttaa takuun umpeutumisen. Eego tai sen yhteistyökumppanit eivät koskaan lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.

Eegon asiakaspalvelu vastaa takuuasioihin liittyviin kysymyksiin:asiakaspalvelu@eego.fi

Asiakasta pyydetään ottamaan Eegon asiakaspalveluun yhteyttä aina ennen tuotteen lähettämistä takuuhuoltoon tai -vaihtoon. Eego ei vastaa ilman ohjeita lähetetyistä lähetyksistä. Ilman takuulomaketta lähetettyjä palautuksia ei käsitellä.

Eegolta tilattujen tuotteiden osalta, jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


6. Tietojen oikeellisuus:

Eego ei vastaa tuotteiden teknisten tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa tietoja.

 


7. Vastuuvapauslauseke:

Eego ei vastaa tuotteiden käytön seurauksena aiheutuvista vahingoista.


8. Force Majeure

Eego pidättää oikeuden perua kaupan, jos hinnoittelussa tai järjestelmässä on sattunut virhe tai mikäli tavarantoimittaja ei pysty toimittamaan tilattua tuotetta kohtuullisessa ajassa. Kohtuullisena aikana käytetään verkkokaupasta annetuissa ohjeissa määrättyä 12 viikkoa.